joi, 7 februarie 2008

IUBIRE DE DANU...4

Cu foarte mulţi ani în urmă,atunci când l-am cunoscut eu ,el avea o relaţie cu soţia unui prieten.Bah !Urâtă treabă !Ca prieten,nu se face !Mă rog !Vali,aşa o chema.Asta venea mereu dimineaţa înainte de a pleca la muncă.Ce motiva ea acasă,dracu ştie !Da,venea !Aşa se face că ne-a găsit acolo într-o dimineaţă.Pe mine şi pe sora mea.Eram amândouă în pijamale ,ne beam cafeaua când asta,Vali a descuiat.Avea cheie fata !A făcut o mutră când a găsit doua femei în casa amantului ei la 6 dimineaţa !În fine !Ceva scandal a făcut ea !S-au certat.Nu mă interesa.Rămăsesem acolo cu sora-mea din întâmplare.Venisem să bem o cafea,i se stricase masina,şi am rămas acolo.Noi două am dormit în sufragerie el,în dormitor !Deci,s-au certat ei un timp după care au intrat in bucătărie unde eu şi Luminiţa ne amuzam copios în tăcere să nu ne audă !Cred că de frică,trei femei într-o încăpere ?Prea mult pentru un bărbat singur !A plecat motivând că se duce să cumpere ţigări.Mă rog putea cumpăra şi toată lumea !Cert este că am rămas noi,fetele.Aia s-a aşezat pe scaun şi şi-a dat drumul la gură.Că ce căutam noi acolo ?Că ce vrem de la el ?Că ea îl iubeşte,că vrea să divorţeze de al ei să se mărite cu el…chestii d-astea !Noi nu ziceam nimic.Fete educate !Ascultam şi ne mai pufnea râsul din când în când dar,pe tăcute.I-am pus şi ei o cafea.Pâna la urmă ,ne-am împrietenit.Când a venit masculul feroce râdeam toate trei de..nu mai ştiu ce chestie,în fine,asta,Vali când l-a vazut iar a apucat-o dracii pe el !Într-un final ştiu că l-a întrebat care din noi îi e prietenă şi dacă s-a culcat cu ea.Atunci chiar că mi-au sărit mie dracii.Am făcut o figură d`aia,zbârlită,da…m-a apucat sora mea de mâneca pijamalei şi m-am domolit !El a zis,spăşit că,cu nici-una !Aia : »Ce ?Cum adică ?Două femei în casă şi tu,ca un prost cu nici-una ? »Păi,dracu s-o mai înţeleagă !Ori de ce a înşelat-o ?Ori e prost că n-a înşelat-o ?Atunci,am lăsat buna educaţie la o parte şi eu şi sora mea şi-am râs.Am râs,de ne dureau burţile !N-aş putea zice că şi ei râdeau,nu prea aveau de ce da…noi,ştiu că am râs copios !După ce ne-am mai domolit niţel i-am explicat proastei că nu aveam nimic cu amantul ei,că îl putea păstra liniştită.Aia se plânsese că bărba-su era mai mare cu vreo 17 ani decât ea şi cică,nu mai putea şi ea,săraca femeie,vroia !Mah !Mereu îmi aduceam aminte de întamplare şi mă amuzam.Eu că,el..nu prea !M-am hotărât atunci să rămân.Mai mult să-i fac în ciudă ăleia !Nu ştiu ce-a fost în capul meu atunci ?Aveam 25 de ani.Ieşisem şifonată dintr-o relaţie ratată.Aveam un copil.Îmi ziceam că trebuie să aibă un tată.Îmi era lehamite de singurătate şi de nopţi plânse cu nasul în pernă.O vreme a fost bine.Nu era tocmai ce visam eu într-o relaţie dar,în fine !Îmi ziceam că,cu timpul îl pot schimba şi cizela.Cât m-am înşelat !Era atât de brut.De direct.De simplu în a privi viaţa,că nu am reuşit nici după 20 de ani să-l fac să fie mai finuţ şi mai manierat.Să vorbească corect.Să scrie corect.Să nu mai înjure.Să…nu am reuşit şi,m-am lăsat păgubaşă.Să nu înţelegi greşit.Nu îl condamn,nu am de ce .Fiecare om este alcătuit după criterii pe care nu noi le hotărâm.Nu noi ne alegem felul de a fi şi chiar dacă am avea această abilitate tot nu am putea mulţumi pe toată lumea.În diferite contexte fiecare aşteaptă altceva de la noi.Aşa că,e bine că ne alcătuieşte Dumnezeu şi nu noi !E bine ca să putem însă schimba câte ceva din comportamentul nostru.Cât credem noi.Atât cât ne este nouă necesar ,doar pentru a ne simţi bine în propria piele.Cei care însă nu simt că ar trebui să schimbe nu trebuiesc condamnaţi.Se simt bine aşa !De ce să se schimbe ?Aşa este aşa să rămână !Caut doar să trec peste comportamentul lui.Să văd dincolo de el.Atât !Am reuşit în toţi aceşti ani să-mi feresc mintea de prostie.Să nu ajung să vorbesc şi eu în dezacord.Am scris,să nu uit să scriu corect !Am continuat să dezleg cuvinte încrucişate ca să-mi rămână cuvintele în memorie.Recitam poezii când săpam pe câmp porumbul.Îmi cântam cântecul de fată tristă şi visam la rătăcitorul meu hoinar.Îmi era atât de bine cu el !În braţele lui şi în şoaptele lui duioase. »Ileancă..Ileancă »mă striga.Plângeam cu sapa în mână pe câmpul ăla mare,singură.Îl mai luam cu mine pe Stil,un ciobănesc german !Îmi era frică singură !Danule !Viaţa mea a fost atât de grea.Mă mir că mi-am păstrat capul pe umeri şi-am dus toată grozavia asta doar din ambiţia de a avea o familie !Zău că nu ştiu acum dacă a meritat sau nu ?Eu cred că nu !Consider că am pierdut 20 de ani din viaţă în proporţie de 90%.Alea 10 procente să zicem că m-au făcut tot ce sunt azi.Tolerantă.Înţeleaptă.Visătoare şi cu multă iubire adunată în căuşul sufletului !Este frumuseţea mea !Şi dacă am tăcut şi nu am ţipat durerea este vina mea !
Câte trăiri ?Şi câte mai sunt de aşternut pe hârtie !Încet ,încet se vor ivi din cotloanele minţii pentru că eu,nu uit niciodată !Poate de aceea îmi zic cunoscuţii, »olteancă afurisită da,cu suflet mare ! »Ţin minte zilele lor de naştere.Ce le place şi cum le place.Mereu am pentru ei ceva special care să îi facă să se simtă bine atunci când îmi intră în casă.Nu vreau să fie nimeni supărat !Tu eşti supărat ?Nu cred că eşti în apele tale dar,nu vorbeşti,nu vrei tu !Îmi e dor de tine !Acum,în această clipă,pe pământ.Şi dorul ăsta doare !Toată viaţa mea s-a desfăşurat parcă prin săli de aşteptare.Mereu a trebuit să aştept câte ceva.Pe cineva.Un ceva.Am citit undeva că,în general bărbaţii se feresc de femeile care au mai multe probleme decât ei.Nu cred să am multe probleme.Poate întrebări la care nu găsesc încă răspuns.Căutari rebele.Vise oprite,ehe !Sper să nu fac prostia şi să îţi trimit vreodată toate grozăviile astea scrise aici !E ca şi când m-aş oferi pe-o tavă ruginită !Eu nu mă ofer !Nu am făcut asta niciodată !Am păstrat visele pentru sufletul meu.Pot spune că aşa,îl inşel încă de la început cu un amant imaginar !Si zău că îmi place !Acum,iertat fie-mi gândul aş vrea să trec mai departe de imaginar.Simt că trebuie să fac asta.Nu din răzbunare.Nu mă răzbun pe nimeni ci, pur şi simplu vreau să îi ofer un cadou sufletului meu(nu erai tu sufletul pereche ?)Mah !Azi scriu numai tâmpenii !Şi mai credeam că e şi vineri şi-ai să pleci spre casă.Am aflat pâna la urmă că e joi si m-am dezumflat ca un balon !Asta e !Încă o zi !Bah !
« să nu îţi fie frică de iubire !Iubeşte.Lasă-te iubit.Trăieşte emoţiile.Simte atingerea.Nu e frică mai mare în iubire decât aceea pe care o trăieşte partenerul dacă nu îi sunt împărtăşite sentimentele »

Niciun comentariu: