luni, 13 octombrie 2008

Yin si Yang

Asa-mi vine cateodata sa-mi dau palme. Mi`s asa de proasta in exprimare incat nu ma fac bine inteleasa si ramane loc de interpretari pe care, zau ca nu le vreau, nici macar nu le gandesc!Si iaca`asa-mi bat eu singura cuie`ntalpa fara a fi nevoie. Cand pingelesti mai treaca mearga, inseamna ca trebuie peticeala ca doar mi`s nepoata de cizmar da...sa bati cuie? In talpa? Parc`as fi fachir!Sa revin la lucruri mai serioase ca prea o dau pe gluma si nici macar nu ma simt asa stralucit.Ma gandeam...la principiul Yin si Yang. La ce se refera?Yin si Yang sunt doua concepte religioase si reprezinta fortele primordiale si complementare care compun universul si componentele acestuia.Yin este elementul intunecat, feminin si corespunde noptii.Yang este elementul luminos, masculin si corespunde zilei.Apa si pamant, foc si vant.Ne recunoastem in aceste descrieri? De ce tocmai la el intr-o zi de munca banala si fara a`l asocia cu feng shui? Pai nu m-a dus mintea la feng-ul asta desi imi plac tot felul de chestii asezate subtil in diverse colturi puse acolo pentru ca le simt ca facand parte din acel loc. Putini sunt cei care le vad sau care le cunosc semnificatia. Si mai trebuie sa ai si un ascutit simt de observatie.Asadar...Yin si Yang.Alb si negruBun si rauFemeie si barbatContrastele pot continua la nesfarsit explicatia insa este aceiasi doar ca eu vad Yin si Yang in ADN-ul nostru, aplicabil perfect alcatuirii noastre.Schimbarile tin de acest principiu iar el tine de tot ce vine in contact cu noi. In special oamenii cu care intram in armonie, simbioza. Cei cu care rezonam declanseaza in noi o latura sau alta si astfel devenim mici copii ale celui de langa noi, cel alaturi de care convietuim.Depinde in ce directie ne duc aceste schimbari si cat lasam noi din noi sa se schimbe.Asa explic eu manifestarile de personalitate ale oamenilor in diverse etape ale vietii lor in functie de persoanele langa care convietuiesc.Schimbarile survin in momentul in care schimbam ceva nu in noi ci in imediata noastra apropiere. E ca si cand ne-am muta la Polul Nord si n-am mai avea aceleasi obiceiuri ca la Ecuator, de exemplu!Cel de langa noi ne schimba comportamentul, gandirea, felul de a privi viata.Vorbesc din proprie experienta sau din ce observ in jurul meu. Venind in contact cu un segment uman tinzi sa imprumuti o parte din comportamentul lui. Asa te schimbi.Alb sau negru; bun sau rau; intuneric sau lumina...yin sau yang?Dupa chinezi inseamna echilibrul absolut. Armonia perfecta dintre zi si noapte, dintre viata si moarte.Exista in noi toate aceste laturi doar ca nu se manifesta decat atunci cand sunt incurajate sa iasa in relief.Raul naste rau asa cum binele naste bine.In special cand vine vorba de iubire omul tinde sa rezoneze cu perechea lui si-atunci imprumuta gesturi, mirosuri, cuvinte...Dragostea se transforma in dragoste.O mangaiere va fi o alta mangaiere inapoiata din dorinta de a da ce primesti doar ca mai mult. Setea de iubire vine band din iubire.Daca partenerul este un spirit liber si bun vei fi asemeni lui. Daca este inchis si rau vei fi asemeni lui.As zice ca reprezinta idealul in iubire...ca ambii parteneri sa se afle de aceiasi parte cu toate ca se spune ca extremele se atrag. Se poate dar eu, din experienta mea zic ca nu fac casa buna. M-am luptat 20 de ani sa tin in lumina partea buna si onesta a partenerului meu si am castigat dezamagiri pana la urma.Cand in om o parte este mai dezvoltata decat cealalta a schimba proportia inseamna batalia cu morile de vant pentru ca in final renunti la lupta si-atunci observi ca, de fapt partenerul tau era situat de partea cealalta a ecuatiei. Unde incepe Yin si unde Yang greu de spus! Ele doar exista in noi in stare latenta si se dezvolta atunci cand gasesc terenul prielnic. O parte lumina si o parte intuneric. Nimeni nu va sti unde incep si unde se termina dar eu stiu ca sunt in noi. Ambele forte au aspecte bune si rele iar noi trebuie sa stim sa armonizam cu noi si cu divinitatea prin vibratiile proprii dupa delicatetea si sensibilitatea fiecaruia.

Niciun comentariu: